header
Welcome to my blog =.=, sudi-sudi bace ape yang aku tules, rajen-rajen komen,folow laa sekali ;) *wink3!, tengs for visit!

January 28, 2011

pergi tak kembali

helo?
em, semue kat dunie neh tak kekal lame kan.bese laa toh.pergi silih berganti.hee.

td ptg, aku dpt call dr mak aku.tyme toh aku dlm mydin tgh shopping3, bese laa blek dr keje.
saje2 anta duet kt mdin.

"makk !!!"
*aku dgn excited nyer jwb fon

"kaw kt mane?"

"kt mydin neh, bru blek keje"
*ptg2 shoppng

"atok kaw meningal, excident"

"haa?? yekeeww!! ble? "

"td laa, kw blek cmne?"

"laaa, abs umi jande blek"
*gelak2 sket2.hee

"nanti kaw btaw mak oke"

em, lepas toh aku pon bgtaw laa umi.tetbe dy plak yg seday.hu3, aku tade perasaan pon.
bole lg pegi shopping3,
*yea, ta senonoh yang amaadd!

sampai jea rumah umi, aku tros angkt aer sembahyang, bajet2 na solat dlu sblom smpy hospital.
aku bagi jea salam last, tetbe azan.hu3, malu aku.hee, msty mk dy tertnye2,

"shezi solat ape toh.?"

aku pon tros laa solat semule.ta lame lepas toh mk aku dtg.aku pon blek.
perh, owng lagi laa.ta seday langsong.hu3, tape laa.
smpy jea hospital ter-hangak-hangak cri rumah mayat.mak aku pule malu na tnye.
nsb bek mood peramah aku mendadak tyme toh.hu3.

"pakcik, mane bilek mayat?"

"pakik? abg laa"
* perh org tue neh.ta taw kew toh mak aku.

"yela ape2 jea. abg"
*terpakse

"naik lif tron bwh, neh bla.bla.bla."
* kami pon tros blah.

nak di pendek kan cte , tnye beberape pkck yang ta di kenali lagi, bru jmpe.smpy2 jea, tgk nnk aku nanges2.aku pon slm, simpati laa gak.
lme tnggu gak.pastu na bwk blek.pk dpt nek van mayat.tp ta bole, ta sempat.

jalan jem trokkk.saba jea laa.

...beberape kesesakkan nafas selepas itu..

sampai pon kt umh dy.ramai sgt2 org.tyme neh laa baru na kenal ngn sedare baru.
tp aku n famly juz dok lua jea. sbb, sowng pon ta kenal.bpk aku bole lag wt lawak.
*menantu yg ta senonoh.

lame laa jugak.ta lame pakk aku smpy.toh jea laa famly sbnr.sket jea.
tp , klu + ngn tiri2 sekalian, ramai laa jugak.
kami ta ikot pon pegi kubur pon.dok jea kt st.cte tah ape2.aku as cucu jea.mls na cakap bnyk kan.
tgk nnk aku cm toh , agak sday laa.tp na wt cmne.arytoh septotnyer ary bahagie aku.coz pt gaji.tp tape laa.na wt cmne.
ta lame nnk aku ajk msk umh, dok kt dpn ruang tamu, cm org asing.pakck aku n mk aku bole lg gelak2.sume sday.tyme uh laa downg knl2 ngn 'adk2' hee,

ta lam kami pon na balek.batry aku empty da.pastu adew la org ckp

"ta na ddk sni kew?, tman mak"

aku diam jea.na balek toh, slm2,
tetbe aku rase laen.ntah laa.
pastu pg mkn kt lua.da knyg blek.

ntah laa, aku pon ta phm dewase.aku takot laa na jd dewase.hu3,
*poyo gilak ayt aku.hu3,

btol laa, so, pas neh, aku da ajk nnk aku tgl ngn aku.cm dulu, tp ta taw laa dy na kew ta.
up to her.
so, ALFATIHAH ntok atok tiri ke 2 aku.semoge roh di cucuri rahmat Allah

oowww, aku lupe na cte cmne dy excident,

dy kne lanngr ngn lori ais,mase menuju ke msjd , na solat jmaat. dga cte, tyme toh traffic light sume hijau.
*adew kew?
pastu trok laa, terseret kt tar kan.tros meniggal di tmt kejadian.
ble aku cte kt kwn2 aku, sume tertnye2,

"bkn bapak kw pon bwk lori ais?"

wakluhhhh!! bapak aku bwk laen brand.hee, bapak aku pon mengbl kesempatan neh,
menyiasat sape yg langgar.skng da dpt taw da.org melayu jugakkk.
nme rahsie.ye2 jea bapak aku.hu3, susa na cye.hee.

cm toh laa kesahnyer.so skng?

'yang hdup ta kekal selamenyer'

No comments: